Arama motoru optimizasyonunun etkilerini kısa sürede görmeniz mümkün değildir. Fakat uzun süreli çalışmalarda organik trafiğinizde artış görürsünüz. Bununla beraber satışlarınızda ve randevularınızda da artışlar meydana gelecektir.
SEO’yu bir kar topu gibi hayal edebilirsiniz. Küçük bir kar topunu aşağıya doğru atarsanız zamanla büyür ve devasa bir çığa dönüşür. SEO’da tam olarak böyle bir etki yaratır.
Arama Motoru Optimizasyonunun 3 Yararı
Arama motoru optimizasyonu sürekli olarak yapılması gereken bir şeydir. Google arama algoritmalarını sürekli olarak günceller. Bu güncellemeler eşliğinde hem trafik oranımız hem de aktif sıralamalarımız sürekli olarak değişmektedir. SEO’nun işletmeniz için 5 yararını sizler için sıraladım:
1. Trafik / Satış / Randevu / Talep Artışı
Düzenli yapılan SEO çalışması uzun vadede talep artışını da beraberinde getirir. Bunun ana nedenlerinden birisi sitenizin Google aramalarında daha üst sıralarda çıkması ve arama yapan kitlenen sizlere daha rahat ulaşmasına neden olur. Bu yüzden SEO çalışmaları müşterilerinizin artmasına olanak sağlar.
2. Sıralamalarda Rakiplerinizin Üstünde Yer Almak
SEO çalışmaları ile sektördeki/bölgenizdeki rakiplerinizin üstünde yer alabilirsiniz. Sıralamalarda yükselmeniz çeşitli durumlara bağlıdır bunlar;
Anahtar Kelime Hacmi
Anahtar kelime hacmi, belirli bir anahtar kelimenin veya anahtar kelime öbeğinin belirli bir zaman diliminde arama motorlarında kaç kez arandığını ifade eder. Genellikle aylık olarak ölçülür ve “aylık arama hacmi” olarak adlandırılır. Anahtar kelime hacmi, dijital pazarlama, SEO (arama motoru optimizasyonu) ve PPC (tıklama başına ödeme) kampanyaları gibi alanlarda önemli bir metriktir çünkü belirli anahtar kelimelere olan talebi anlamaya yardımcı olur.
Rekabet Oranı
Rekabet oranı, belirli bir anahtar kelimenin arama motoru sonuçlarında ne kadar rekabetçi olduğunu ifade eder. Yani, bir anahtar kelime için kaç web sitesinin veya reklamverenin sıralama elde etmeye çalıştığını gösterir.
Arama Hacmi
Arama hacmi, belirli bir anahtar kelimenin veya anahtar kelime öbeğinin belirli bir zaman diliminde (genellikle bir ayda) arama motorlarında kaç kez arandığını ifade eder.
Yukarıda yer alan maddeler, sıralamalarda yükselmeniz için bilinen nedenlerin başında gelir.
3. Domain Yetkinlik Puanında Artış
SEO’nun bir diğer yararı ise web sitenizin alan adının güvenirlik puanıdır. Düzenli yapılan SEO çalışmaları (backlink çalışmaları gibi) Google’a sitenizin güvenilir bir yapıda olduğunu göstermeniz için önemli bir etmendir. Puanı yüksek olan alan adları birçok alanda üst sıralarda yer alır.
Hangi Sektörler İçin SEO Yaptırmalıyız?
SEO sektör fark etmeksizin web sitesi olan her işletme için yapılabilmektedir. Eğer bütçeniz elveriyorsa rakiplerinizin üstünde yer almak için SEO çalışmaları yaptırmanızı öneririm.
SEO Etkisini Ne Kadar Zamanda Gösterir?
Aşağıdaki görselde SEO çalışmalarını yaptığım bir markanın 3. Ayına ilişkin organik trafiğini görebilirsiniz.
3 Aylık SEO çalışmasının farkları şu şekildedir;
Toplam Tıklama Sayısı:
Önceki 3 ay: 16
SEO çalışmasından sonraki 3 ay: 1.560
Toplam Gösterim Oranı:
Önceki 3 ay: 37
SEO çalışmasından sonraki 3 ay: 8.330
Ortalama Konum:
Önceki 3 ay: 3.4
SEO çalışmasından sonraki 3 ay: 10,6
Konum istatistiklerinin nedeni SEO çalışmaları ile organik anahtar kelimelerinde yaşanan artıştan kaynaklıdır. Örnek olarak çalışmadan önceki süreçte web sitesi 2 arama da çıkıyorsa SEO çalışmasından sonraki süreçte 200 arama da çıkıyor. (Örneklendirme)
Merak Edilen Sorular
SEO Önemli Bir Şey Midir?
İşletmenizin bir markaya dönüşmesini istiyorsanız SEO çalışmaları bir zorunluluktur. Alanınızda uzman bir doktor ya da sektörde öncü olmak isteyen bir işletme iseniz Google sıralamalarda web sitenizin yukarılarda yer alması çok önemli bir etmendir.
Startup’lar İçin SEO Önemli Midir?
Eğer girişiminizi ileride satmak istiyorsanız web sitenizin organik trafiği önemli bir kriter olabilir. Startup’lar değerlendirme alırken birçok alan göz önüne alınır. Web sitenizin organik trafiği de bunlardan bir tanesi olacaktır.
Girişiminizi büyütmek ve daha fazla müşteriye ulaştırmak istiyorsanız SEO’ya bütçe ayırmanızı öneririm.
Yerel İşletmeler İçin SEO Önemli Midir?
Yerel işletmeler denilince aklımıza çeşitli meslek grupları gelmektedir. Bunlarında başında Doktorlar, Güzellik Merkezleri, Okullar, Kurslar ve yerel bölgede hizmet veren birçok işletme. Bu türde bir işletmeniz var ise Arama motoru optimizasyonu yaptırmanızı ve bunu yaparken de yerel SEO konusuna dikkat etmenizi öneririm.